zaterdag 8 juni 2013

Schat-kast…

 

blog 2

blog 1

Misschien dat jullie mijn vitrine kast zo nog kunnen herinneren……vol Wedgewood? Een tijdje terug heeft de kast een ander kleurtje gekregen en zijn de houten planken vervangen door glas. Na bijna 8 jaar dit servies in deze kast te hebben vond ik het wel eens tijd om er andere –schatten- in te stallen. En zo…..is deze vitrinekast –wat ik altijd servieskast noemde- een ware schatkast.

03

05

04

Op deze onderste foto –van de drie foto`s hierboven- is de verlichting uit. Aan de voorkant van de glasplaat heb ik oudroze masking tape geplakt. Glas heeft altijd zo`n groen rand en met de verlichting aan wordt het zo fel. Nu met deze tape krijgt het glas een poederig roze matte uitstraling.

012

013014015

Ik ben echt een liefhebber van oude dozen en doosjes. Kan ze daarom ook moeilijk weerstaan als ik er weer één tegenkom. Het leukste vind ik ook om deze bij elkaar te zetten zodat ik ze in één oogopslag kan zien.

010

Deze beelden heb ik al in een eerder post laten zien maar ik heb er weer iets –eigens- van gemaakt. De heer is voorzien van een vlinderstrik. Een strik die ik zelf ook draag bij blouses. De dame heb ik voorzien van een oud brocant kraagje waar ik een leuke roze bloemenspeldje op gezet heb.

060701608

Het kinderkopje was een pop met porseleinen benen en armen met stof er tussen. Omdat deze pop zo slecht zitten blijft heb ik het hoofdje eraf gehaald en dit bij de –grote mensen- neer gezet.

09

Op de achtergrond een oud visagie setje waar ik een paar verfpenselen in gelegd heb met een bloemenkaart van Redouté.

011

Ook stof, lint en garens zijn favoriet. Zo ligt er onderop in de kast een stapel stoffen met oude rollen met garens.

02

Nu de temperaturen weer wat aantrekkelijker worden heb ik nog wel een zomerplaid op de bank maar dit plaid aan de kast gebruik ik echt als het wat kouder is. Nu kan ik deze in de kast opruimen maar zo op een hanger aan de kast is ie leuk om naar te kijken en ook nog makkelijk te pakken, mocht het nog nodig zijn….

01

Nu vragen jullie je misschien af waar ik al dat serviesgoed gelaten heb? Alles opgestapeld op de planken in de keuken, zie eens een latere post.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails