zondag 11 december 2016

De boom in...


Dit jaar hebben wij gekozen voor een wat kleinere boom. Elk jaar weer de vraag wat doen we in de boom? Op zich heb ik genoeg kerstballen en pegels als ik her en der wat aan een tak hang. Dit jaar wilde ik graag ballen groeperen en dit dicht tegen de stam brengen. Zou ik kiezen voor een grote boom dan zou ik dus niet genoeg ballen hebben, vandaar dit jaar de keuze voor een kleine,,,



Van verschillende kerstballen ook verschillende grote heb ik kleine groepjes gemaakt. Dit met lint om de stam geknoopt en zo van boven naar beneden. Aan de uiteinden van de takken hangen de pegels en op de takken wat vogels, paddenstoelen en sneeuw.








Meestal hebben wij een treintje onder de boom maar dit jaar heb ik gekozen voor wat pakjes, weliswaar lege maar dat mag de pret niet drukken. Een leeg doosje met wat losse ballen en hier en daar wat losse papieren pompons.



 Op een pakje staat nog een oude hoedendoos helemaal in originele staat. Deze vond ik afgelopen week nog bij de kringloop. Ik vertelde de eigenaar van de kringloop dat ik het bijzonder vond dat deze nog helemaal in tact was, zelfs de touwtjes aan de zijkant zijn nog origineel. De man vertelde mij dat er dat er zelfs nog een hoed in zat maar dat iemand het nodig vond deze eruit te halen en bij de kassa te melden dat ze deze ergens vond zonder prijs. De hoed is dus verkocht aan deze mevrouw zonder de doos. Ben natuurlijk heel blij met de doos maar het was natuurlijk nog leuker geweest als de hoed er nog in had gezeten. Jammer dat die vrouw de doos er niet bij heeft genomen. Nu na zoveel jaren zijn ze uit elkaar en dat vind ik jammer...

Binnenkort nog meer kerstversiering op mijn blog, tot gauw!!



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails